Malafide schadeherstellers – Verdriet, bedreiging en oplichting voor duizenden euro’s

Helaas komt het steeds vaker voor. Duizenden euro’s worden in rekening gebracht voor een uurtje werk door oplichters die zich voordoen als schadehersteller. Loodgieters, slotenmakers en klusjesmannen rekenen de gekste bedragen voor het minste werk. In verschillende media worden al meerdere zaken van dit soort ‘schadeherstellers’ besproken. Door bedreiging en intimidatie laten de oplichters hun slachtoffers duizenden euro’s betalen, zonder werk te verzetten. Het is dus zaak om altijd een betrouwbare partij in te schakelen. In dit artikel lees je een aantal van de problemen.

Voor 3.100 euro afgezet en bedreigd door Elektricien

Het AD publiceerde een artikel (Link onderin) waarin Fleur werd opgelicht door elektriciens. Fleur kreeg een paar dagen voor haar verhuizing kortsluiting en moest dit snel laten herstellen. Via Google vond ze al snel een elektricien genaamd Elektrotechniek Vermeulen. Eenmaal op de website zag alles er keurig en professioneel uit. Fleur besloot daarop naar het 085 nummer te bellen en een afspraak te maken. ‘s Avonds kwamen er twee mannen binnen en die begonnen vast met wat aanrommelen in de keuken, een half uur later volgende een derde man.

Eenmaal ‘klaar’ presenteerden de mannen de rekening aan Fleur. Of ze even 5.512 euro wilde betalen, ze kon direct 3.100 euro pinnen en morgen als de rest van het werk was gedaan de rest betalen. Fleur ging in eerste instantie niet akkoord met de factuur. Met een dreigende houding bleven de drie mannen om haar heen staan en ze stonden er op dat ze ging betalen. Fleur ging toch maar betalen “Ik wilde geen mes tussen mijn ribben”. Laat het duidelijk zijn dat dit slechts een van de gevallen is. De mannen hebben namelijk een vrijwel identieke site Electrotechniek Peeters vanwaar ze ook ‘handel’ bedrijven.

Hoge drukspuit van 1.573 euro voor eenmalig gebruik.

Een echtpaar uit Wolvega kampte met een verstopt toilet. Via Google was het 085 nummer zo gevonden. Ze kwamen uit bij een callcenter en die stuurde direct een monteur, handig toch? Na anderhalf uur was de man al klaar. Maar toen kwam de rekening, in dit geval mocht het echtpaar even 1.965 euro afrekenen. Het echtpaar deed dit netjes, maar was het er natuurlijk niet mee eens. Uit de rekening bleek dat de man, jawel, 1.573 euro vroeg voor de hogedrukspuit. Contact met de man viel achteraf niet te krijgen, het callcenter werkte niet mee en contactgegevens waren nergens te vinden.

Ontstoppingsveer van 434 euro

Meneer Dirkmaat uit Apeldoorn kampte met zijn afvoer. Zoals ook bij de anderen gevallen vond hij via Google een 085 nummer en liet de loodgieter langskomen. Met een veer ging de man aan de slag en na 20 minuten was het probleem verholpen. Toen kwam de rekening van jawel, 754 euro waarvan 434 voor het gebruik van de veer. Hij heeft dan wel direct betaald, maar was het er niet mee eens. Toen hij trachtte een klacht in te dienen was meneer niet langer bereikbaar.

Werken met betrouwbare partijen

Voordat u met mensen in zee gaat is het zoals u in dit artikel kunt lezen dus erg belangrijk om te checken op betrouwbaarheid. Dit kunt u doen door te kijken naar; certificeringen, kvk-nummers en reviews. Bij UninU werken wij natuurlijk enkel met betrouwbare herstellers. Steeds vaker is te zien dat verzekeraars, pandbeheerders en eigenaars in zee gaan met bedrijven zoals het onze. Zo is de klant of bewoner verzekerd van een goed schadeherstelproces en wordt hun veiligheid gewaarborgd. Meer voordelen van het uitbesteden van de schaderegie ontdekken?

Kijk dan op: Diensten – UninU Meer lezen over de zaken die in dit artikel zijn genoemd?

Kijk dan op: Fleur werd voor 3100 euro opgelicht door nepelektriciens: ‘Was bang voor mes tussen mijn ribben’ | Utrecht | AD.nl

Deel dit artikel
Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on telegram
Telegram
Share on whatsapp
WhatsApp